برگزاري اولين جلسه ستاد اجرائي خدمات سفر آذربایجان غربی در سال 95

اولين جلسه ستاد اجرائي خدمات سفر استان صبح دوشنبه در سالن اجتماعات استانداري آذربايجان غربي تشكيل شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي  اولين جلسه ستاد اجرائي خدمات سفر استان با موضوع ارائه گزارش عملكرد ستاد درايام نوروز 95 و سازوكار ارتقاء و ساماندهي خدمات سفر ويژه تابستان امسال به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و مديران و كارشناسان دستگاهها و ادارت عضو ستاد در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد.
بر اساس اين گزارش. در اين جلسه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و جانشين رئيس ستاد خدمات سفر استان بر اهميت خدمات رساني بهتر به گردشگران تاكيد كرد و گفت: هدف ما اين است كه سال به سال گردشگران بيشتري به اين استان سفر كنند و مهمتر اين است كه مسافرت آنان با طيب خاطر و رضايتمندي كامل همراه باشد.
تقي كهوريان با توجه به در پيش بودن فصل سفرهاي تابستاني افزود: فصل تابستان بهترين و مناسبترين فصل سفر براي مسافرت به استان آذربايجان غربي است و لذا هر يك از اعضاء عضو ستاد بايد سعي كنند باتوجه به زمينه و حوزه كاري خويش، شرایط بهتري را براي مسافران تابستاني فراهم آورند.
در اين جلسه همچنين مديركل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگر آذربايجان غربي و دبير ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن تقدير و تشكر از فاليتهاي شبانه روزي اعضاء ستاد در طول ايام تعطيلات نوروز امسال كه نتايچ و رضايتمندي مطلوبي را در پي داشت گفت : تداوم اين هم انديشي و كار دسته جمعي در مناسبتهاي مختلف سال، چشم انداز خوبي را براي توسعه گردشگري استان نويد مي دهد.
يكي از عوامل مهم موفقيت در زمينه گردشگري را، تبليغ رويدادهاي فرهنگي و نمايشگاهي تلقي كرد و افزود: با توجه به وجود تنوع اقليمي و فرهنگي استان، ما رويدادها و جشنواره هاي مهمي از جمله: جشنواره انگور، مراسم زيارتي قره كليسا و جشنواره هاي غذاهاي بومي – محلي را در سطح استان داريم كه هر كدام از اينها با انجام تبليغات گسترده مي تواند به برند گردشگري و فرهنگي استان تبديل شود.
حسين امامي معاون گردشگري اداره كل نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از عملكرد ستاد در طول ايام تعطيلات نوروز سال 95 گفت: در فصل تعطيلات نوروزي با مشاركت كارشناسان كميته هاي ده گانه ستاد بيش از هزار مورد نظارت و بازديد تلفيقي از اماكن گردشگري، مبادي ورود وخروج و تردد مسافران، مراكز تفريحي، اسكان و پذيرائي سطح استان و ابنيه و مكانهاي تاريخي صورت گرفت.
وي با اعلام اينكه در مجموع ما با كمترين ميزان نارضایتی مواجه بوديم، به آمار گردشگران اشاره كرد و افزود: در ايام نوروز امسال بيش از ششصد هزار اقامت مسافر در هتل ها، مهمانپذيرها، مراكز اسكان موقت و كمپينگهاي استان داشته ايم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/5 درصد رشد را نشان مي دهد و ميزان بليط فروشي در موزه ها ، سايت موزه ها و ابنيه تاريخي استان نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/4 درصد افزايش داشته است.
در پايان اين نشست به پاس تجليل از زحمات شبانه روزي اعضاء ستاد خدمات سفر استان در ايام نوروز سال جاري، به مديران و رؤساي دستگاها و نهادهاي عضو لوح سپاس اهداء گرديد.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395041526